Administratör till receptionsverksamheten i Polisområde Jönköping - Vikaria

Publiceringsdatum: 2025-09-05

Letar du efter anställning inom administration, ekonomi, juridik? Positionen som receptionist hos Polismyndigheten är öppen och väntar på en lämplig kandidat - kan det vara du? Polismyndigheten behöver någon som vill arbeta heltid. Om du är tillgänglig för 3 månader – upp till 6 månader, ta en titt på denna jobbannons.

För detta jobb är det en fördel om du bor i närheten av Jönköping då det är tjänsteorten. Polismyndigheten har just nu två lediga jobb som receptionist. Bli en del av teamet hos Polismyndigheten som receptionist genom att ansöka senast söndag den tjugoförsta september 2025.


Jobbannons

Är du redo för en större uppgift?

Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Polisområde Jönköping tillhör region Öst. Det geografiska området sträcker sig över 13 kommuner. Polisområde Jönköping är indelat i tre lokalpolisområden: Höglandet, Södra Vätterbygden och Värnamo. På polisområdesnivå finns utredningssektion och ett polisområdeskansli.

Vi söker nu två administratörer för vikariat till vårt team i Jönköping. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor vara en viktig representant för Polisen i ditt dagliga arbete.

ARBETSUPPGIFTER

Som administratör möter du våra medborgare och bemannar receptionen. Arbetet innebär i första hand att ge ett bra, metodiskt och effektivt bemötande, där du är en viktig representant för Polismyndigheten. I rollen får du de varierande uppgifterna att flyta i ett stundtals högt tempo, utan att kompromissa med rättssäkerhet eller kvalité.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är hantering av ansökningar om pass och nationellt ID-kort. I rollen kan det även ingå att:

  • Hantera hittegods.
  • Besvara inkommande samtal och mail.
  • Anmälningsmottagning.
  • Vapen- och ammunitionsärenden.

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har:

  • Gymnasieexamen, eller annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska
  • Mycket god datorvana
  • Erfarenhet av servicearbete i närtid i minst 1 år, där det huvudsakliga arbetet handlat om personliga möten. Exempelvis från reception eller kundservice, alternativt annan verksamhet som arbetsgivaren bedömer som relevant.
  • Körkort B

Det är meriterande om du har:

  • Godkänd utbildning i RES K1 Grund
  • Erfarenhet av arbete i Polisens datasystem

Personliga egenskaper

Rollen innebär handläggning av myndighetsärenden, vi ser därför att du är noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du har god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp samt målinriktat. Vi värdesätter att du är prestigelös, serviceinriktad och flexibel samt har en hög känsla för rättssäkerhet. Som polisens ansikte utåt är du representativ och förtroendeingivande. Periodvis är det högt tryck i receptionen, det är därför av stor vikt att du är Har förmåga att bibehålla lugnet och har god förmåga att hantera arbetstoppar med en fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalitet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT

Arbetsort: Jönköping

Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid 5:2

Tillträde: Enligt överenskommelse

Funktion: Administratör Reception

Anställningsbenämning: Administratör

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Om jobbet

Antal tjänster2
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnPolismyndigheten
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning3 månader – upp till 6 månader
Organisationsnummer2021000076
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeReceptionist
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Polismyndigheten söker två personer till denna tjänst som receptionist med placerings i Jönköping. Om det låter intressant att arbeta som receptionist hos Polismyndigheten skickar du in din ansökan senast 2025-09-21.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Administratör till receptionsverksamheten i Polisområde Jönköping

Polismyndigheten söker en person till tjänsten som kontorsreceptionist i Jönköping.

2025-09-05

Mer info

Förvaltningsadministratör till Jönköpings Församling

AxÖ Consulting AB söker en person till tjänsten som administratör i Jönköping.

2025-09-05

Mer info

Servering, event- och konferenspersonal till Carotte Staff Jönköping

Carotte Staff AB söker en person till tjänsten som servitör/servitris i Jönköping.

2025-05-27

Mer info