Publiceringsdatum: 2025-09-05
Skulle du vilja jobba inom administration, ekonomi, juridik? Polismyndigheten söker just nu efter en kontorsreceptionist och du kan vara den de letar efter. Vill du arbeta heltid hos Polismyndigheten? Just nu letar de efter någon som vill ha en tjänst tills vidare.
Denna position är tillgänglig i Jönköping. Polismyndigheten söker för närvarande efter ambitiösa individer som vill utvecklas i rollen som kontorsreceptionist. Kolla in deras ledig tjänst och se om du har vad som krävs för att bli en del av deras team. Här är chansen att bli en del av Polismyndigheten och jobba som kontorsreceptionist! Ansök senast söndag den tjugoförsta september 2025.
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Polisområde Jönköping tillhör region Öst. Det geografiska området sträcker sig över 13 kommuner. Polisområde Jönköping är indelat i tre lokalpolisområden: Höglandet, Södra Vätterbygden och Värnamo. På polisområdesnivå finns utredningssektion och ett polisområdeskansli.
Vi söker nu en administratör till vårt team i Jönköping. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor vara en viktig representant för Polisen i ditt dagliga arbete.
Som administratör möter du våra medborgare och bemannar receptionen. Arbetet innebär i första hand att ge ett bra, metodiskt och effektivt bemötande, där du är en viktig representant för Polismyndigheten. I rollen får du de varierande uppgifterna att flyta i ett stundtals högt tempo, utan att kompromissa med rättssäkerhet eller kvalité.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är hantering av ansökningar om pass och nationellt ID-kort. I rollen kan det även ingå att:
Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.
Vi söker dig som har:
Det är meriterande om du har:
Rollen innebär handläggning av myndighetsärenden, vi ser därför att du är noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du har god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp samt målinriktat. Vi värdesätter att du är prestigelös, serviceinriktad och flexibel samt har en hög känsla för rättssäkerhet. Som polisens ansikte utåt är du representativ och förtroendeingivande. Periodvis är det högt tryck i receptionen, det är därför av stor vikt att du har förmåga att bibehålla lugnet och har god förmåga att hantera arbetstoppar med en fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalitet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Vid frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Julia Lundqvist, Gruppchef julia.lundqvist@polisen.se
Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Lina Stormhammar, HR-konsult lina.stormhammar@polisen.se
Arbetsort: Jönköping
Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid 5:2
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör Reception
Anställningsbenämning: Administratör
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Polismyndigheten |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2021000076 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Kontorsreceptionist |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
Polismyndigheten söker en person till denna tjänst som kontorsreceptionist med placerings i Jönköping. Om det låter intressant att arbeta som kontorsreceptionist hos Polismyndigheten skickar du in din ansökan senast 2025-09-21.
Källa: Arbetsförmedlingen
Polismyndigheten söker två personer till tjänsten som receptionist i Jönköping.
2025-09-05
Mer infoAxÖ Consulting AB söker en person till tjänsten som administratör i Jönköping.
2025-09-05
Mer infoFordonsakademin Sverige AB söker en person till tjänsten som lastbilsmekaniker i Jönköping.
2025-05-06
Mer info