Support- och IT-tekniker

Publiceringsdatum: 2025-06-26

Letar du efter möjligheter att arbeta inom data/it? Positionen som helpdesktekniker/supporttekniker hos Högskoleservice i Jönköping AB är öppen och väntar på en lämplig kandidat - kan det vara du? Om du vill arbeta heltid hos Högskoleservice i Jönköping AB, har de just nu en tjänst 6 månader eller längre som kan passa dig.

Denna tjänst finns tillgänglig i Jönköping som är tjänsteorten. Om du letar efter en spännande karriär inom helpdesktekniker/supporttekniker-branschen, har Högskoleservice i Jönköping AB just nu ett ledigt jobb som kan vara av intresse. Bli en del av teamet hos Högskoleservice i Jönköping AB som helpdesktekniker/supporttekniker genom att ansöka senast söndag den sjuttonde augusti 2025.


Jobbannons

Högskoleservice är en del av Jönköping University. Med vår stora bredd tillhandahåller vi väsentligen all stödverksamhet. Hos oss får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du träffar många människor och har stora möjligheter att utvecklas.

IT-avdelningen är en avdelning inom Högskoleservice med ansvar för drift, support, underhåll och utveckling av högskolans gemensamma nätverk och IT-system.

Avdelningen vill vara en del i att skapa en bra framtid för studenter och  kommande generationer. Avdelningen består av tre enheter vilka är support (Helpdesk, arbetsplatssupport, IT-utbildning), infrastruktur (Drift, Klient - applikation och inköp) samt systemutveckling.

I rollen som Support och IT-tekniker arbetar du i Helpdesk med problemlösning, felavhjälpning och support. Huvudplaceringen kommer att vara inom Helpdesk, men du kan även komma att arbeta inom arbetsplatssupport.

Helpdesk ansvarar utöver support för kontoadministration, telefoni och utlämning av IT-tillbehör. Arbetet bedrivs via ett ärendehanteringssystem.

Uppdraget i arbetsplatssupporten innefattar felavhjälpning och support i högskolans olika föreläsningssalar och kontor.  Det innefattar installation och felsökning av personal- och datorsalsdatorer, felavhjälpning och tonerbyte vid skrivare, uppstartshjälp vid digitala- och hybridföreläsningar mm.

Vi söker dig som är ansvarsfull och självgående i din arbetsroll och i dina arbetsuppgifter. Du har en god samarbetsförmåga då samarbete med andra är frekvent återkommande, både i den egna arbetsgruppen, men också med andra kollegor på IT-avdelningen. Du behöver vara serviceinriktad och empatisk då arbetet innebär många möten med människor som behöver din hjälp. Du har en god kommunikationsförmåga, vilket är av stor vikt.

För att lyckas i din roll ser vi även att du har:

  • god allmän IT-kunskap
  • god kunskap om Microsoft365
  • några års erfarenhet av support
  • erfarenhet av kontoadministration i en Microsoft-miljö.

Du behöver ha goda kunskaper i tal och skrift, både i svenska och engelska. 

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

  • MIM och Active Directory
  • kunskap om Mac

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med individuell lönesättning där provanställning kan komma att tillämpas. Arbetstiden är reglerad arbetstid med flextid samt möjlighet till distansarbete.

JU är en organisation som värdesätter mångfald, innovation och hållbarhet. Som Support och IT- tekniker blir du en viktig del av en internationell miljö som präglas av utveckling, samarbete och möjligheten att påverka framtiden. Dessutom får du tillgång till förmåner enligt svenska lagar och avtal, och du arbetar i en internationell miljö där utveckling och samarbete står i fokus.

Välkommen med din ansökan senast 2025-08-17. Vi ser gärna att du bifogar ditt CV och ett personligt brev i PDF-format.

Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av sin internationalisering och entreprenörsanda. Här finns välkvalificerade, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare från hela världen. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner. Vi erbjuder en jämlik och inkluderande arbetsplats och vi välkomnar sökande med olika bakgrund. Läs mer om oss på https://ju.se/

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnHögskoleservice i Jönköping AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning6 månader eller längre
Organisationsnummer5564872744
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeHelpdesktekniker/Supporttekniker
YrkesområdeData/IT

Ansökan

Högskoleservice i Jönköping AB söker en person till denna tjänst som helpdesktekniker/supporttekniker med placerings i Jönköping. Om det låter intressant att arbeta som helpdesktekniker/supporttekniker hos Högskoleservice i Jönköping AB skickar du in din ansökan senast 2025-08-17.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Studie- och yrkesvägledare till grundskola, 20 %

Alltid Astrid AB söker en person till tjänsten som studie- och yrkesvägledare i Jönköping.

2025-06-03

Mer info

Miljö- och hälsoskyddsinspektör med inriktning hälsoskydd

Jönköpings kommun söker en person till tjänsten som miljö- och hälsoskyddsinspektör i Jönköping.

2025-06-12

Mer info

Medlearn startar ny skola i Jönköping och söker examinerad studie- och yrke

Medlearn AB söker en person till tjänsten som studie- och yrkesvägledare i Jönköping.

2025-06-19

Mer info